X
Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
More

    Revolut: Οι Έλληνες πέφτουν κυρίως θύματα απάτης αγορών μέσω Facebook

    Revolut: Οι Έλληνες πέφτουν κυρίως θύματα απάτης αγορών μέσω Facebook

    Στην Ελλάδα, το τοπίο της διαδικτυακής απάτης παρουσιάζει ανησυχητικές διαστάσεις, με την πλειονότητα των περιστατικών να εντοπίζονται στο Facebook και στο Telegram.

    Η πιο διαδεδομένη μορφή απάτης στη χώρα είναι οι ψεύτικες αγορές, οι οποίες αντιστοιχούν στο 47% των περιπτώσεων, ενώ ακολουθούν οι απάτες με ψεύτικες θέσεις εργασίας, που καταλαμβάνουν το 14%. Οι Έλληνες πέφτουν κυρίως θύματα αγοραστικών απατών μέσω Facebook, με το 49% των σχετικών περιστατικών να αποδίδεται στην πλατφόρμα, ενώ το Instagram έπεται με 11%. Από την άλλη πλευρά, το Telegram αναδεικνύεται σε βασική πλατφόρμα για τις απάτες εργασίας, συγκεντρώνοντας το 51% των αντίστοιχων περιπτώσεων, και αποτελεί επίσης τον κύριο χώρο δράσης για επενδυτικές απάτες, με ποσοστό 32%.


    Τα παραπάνω στοιχεία αποκαλύπτονται στην τρίτη Έκθεση για την Ασφάλεια Καταναλωτών και το Οικονομικό Έγκλημα της Revolut, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Η έκθεση αναδεικνύει την ταχύτατη προσαρμογή των απατεώνων παγκοσμίως και στην Ελλάδα, καθώς αυτοί στρέφονται όλο και περισσότερο σε κρυπτογραφημένες πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το WhatsApp και το Telegram, για να παραπλανήσουν τα θύματά τους. Το δεύτερο εξάμηνο του 2024, τα περιστατικά απάτης μέσω Telegram αυξήθηκαν κατά 121%, ενώ στο WhatsApp η αύξηση έφτασε το 67%.

    Παρά τη στροφή αυτή, οι πλατφόρμες της Meta – Facebook, Instagram και WhatsApp – παραμένουν η κύρια πηγή απάτης, ευθυνόμενες για το 54% των συνολικών περιστατικών που καταγράφηκαν παγκοσμίως από τη Revolut για τρίτη συνεχόμενη περίοδο. Το Facebook μόνο του ευθύνεται για το 28% των περιπτώσεων, διατηρώντας τη θέση του ως το κύριο εργαλείο δράσης των απατεώνων, ενώ η σταδιακή μετατόπιση προς το WhatsApp (21%) και το Telegram (18%) είναι πλέον εμφανής.

    Στην παγκόσμια εικόνα, οι απάτες μέσω ψεύτικων αγορών συνεχίζουν να κυριαρχούν, ενώ ιδιαίτερη αύξηση παρατηρείται στις απάτες με εισιτήρια, που στοχεύουν κυρίως νεαρά άτομα ηλικίας 17-24 και 25-34 ετών, τα οποία αθροιστικά αντιπροσωπεύουν το 74% των σχετικών αναφορών.


    Η Revolut, η οποία αριθμεί πλέον πάνω από 50 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως, τονίζει την ανάγκη για αποφασιστική και συντονισμένη δράση από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Παρότι το 2024 κατάφερε να αποτρέψει απάτες ύψους άνω των 710 εκατ. ευρώ, η εταιρεία επισημαίνει ότι οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν μόνοι τους την έκταση του φαινομένου. Όπως δήλωσε ο Επικεφαλής Οικονομικού Εγκλήματος της Revolut, Woody Malouf, «οι απατεώνες εκμεταλλεύονται την ψευδαίσθηση ασφάλειας που προσφέρουν οι κρυπτογραφημένες εφαρμογές, την ώρα που οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αποτυγχάνουν να λάβουν ουσιαστικά μέτρα. Η αδράνειά τους δεν είναι απλώς αμέλεια – είναι συνενοχή».

    Πηγή

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ