Λίγες ώρες απομένουν για το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, η οποία ξεκινά αύριο Τετάρτη (11/09), με μία σειρά αλλαγών, σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.
Με αναφορές στις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην σχολική εκπαίδευση με σημαντικότερες τις βελτιώσεις των υποδομών στις σχολικές αίθουσες, το Ψηφιακό σχολείο και το Ψηφιακό φροντιστήριο, τη αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του bulling και τον νέο κανονισμό λειτουργίας του σχολείου χαιρετίζει σε μήνυμα του την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ο κ. Πιερρακάκης στο μήνυμα του προς τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τονίζει την μεγάλη σημασία αυτών των αλλαγών, δεσμεύεται για τη συνέχιση των επενδύσεων στην εκπαίδευση και καταλήγει: «για όλους εμάς στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «η χρονιά του σχολείου» δεν αποτελεί σύνθημα, αλλά δέσμευση. Δέσμευση να υλοποιήσουμε όλες μας τις εξαγγελίες, αλλά και να αναλάβουμε οποιαδήποτε επιπλέον δράση, έχοντας πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της φροντίδας μας εσάς, τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς. Δουλειά μας είναι να κάνουμε πραγματικότητα το σχολείο που σας αξίζει. Δική σας δουλειά, της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι να εστιάσετε στη μάθηση, χωρίς άγχος και με χαμόγελο».
Αναλυτικά το μήνυμα του κ. Πιερρακάκη:
«Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές, με σημαντικότερες τις βελτιώσεις των υποδομών στις σχολικές αίθουσες,
Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Κάθε νέα σχολική χρονιά αποτελεί αφετηρία μιας καινούριας προσπάθειας να γινόμαστε καλύτεροι. Και αυτή η προσπάθεια αφορά τόσο εσάς, τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όσο και εμάς στο Υπουργείο, που καλούμαστε να κάνουμε την καθημερινότητά σας ευκολότερη, ασφαλέστερη και παραγωγικότερη.
Φέτος οι αλλαγές που θα δείτε θα είναι πολυάριθμες και πυκνές, ενώ θα εκτείνονται σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής καθημερινότητας.
Από τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών μέχρι την ολοκλήρωση της εγκατάστασης διαδραστικών πινάκων σε όλες τις σχολικές αίθουσες από την Ε΄ Δημοτικού και πάνω και από την εισαγωγή ολόκληρων λογοτεχνικών έργων στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας μέχρι την ενίσχυση του επαγγελματικού προσανατολισμού, κοινή συνισταμένη των πρωτοβουλιών μας είναι ένα ανοιχτό σχολείο, φιλικό στους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες, που θα προσφέρει σύγχρονες γνώσεις και θα αναπτύσσει απαραίτητες δεξιότητες.
Θα μου επιτρέψετε να σταθώ λίγο περισσότερο σε 4 επιμέρους δράσεις:
Η πρώτη είναι το πρόγραμμα ανακαίνισης δημόσιων σχολικών υποδομών. Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» συνιστά ένα έργο το οποίο κάνει την καθημερινότητά σας καλύτερη και, κυρίως, ασφαλέστερη. Ακούμε όλα τα αιτήματα που διατυπώνετε και πρώτοι εμείς το λέμε ξεκάθαρα: τα σχολεία μας πρέπει να έχουν και σύγχρονα εργαλεία και αξιόπιστες υποδομές – και πρέπει να τα αποκτήσουν και τα δύο μαζί, σε όσο το δυνατόν πιο σύντομο χρόνο. Ήδη από τη φετινή χρονιά θα δείτε τις πρώτες παρεμβάσεις.
Η δεύτερη είναι το Ψηφιακό Σχολείο και, ειδικότερα, το Ψηφιακό Φροντιστήριο. Με τα νέα αυτά ψηφιακά εργαλεία θέλουμε να δώσουμε σε κάθε παιδί τη δυνατότητα να επαναλάβει όποιο κομμάτι της ύλης επιθυμεί, μέσα από εύληπτες ψηφιακές παραδόσεις, βιντεοσκοπημένες ή σε ζωντανή μετάδοση. Και εδώ πρέπει να σταθώ στη συμβολή των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα, συνεισφέροντας όχι μόνο την εργασία και την ενέργειά τους, αλλά και την καινοτόμο ματιά τους.
Η τρίτη έχει να κάνει με την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Η νέα χρονιά βρίσκει τις σχολικές μονάδες, τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά να διαθέτουν μια σειρά από νέα εργαλεία ώστε κανένα παιδί να μην είναι μόνο του. Σε αυτή την προσπάθεια θέλουμε δίπλα μας όλους εσάς, τις μαθήτριες και τους μαθητές: μη φοβηθείτε να μιλήσετε για κάθε περιστατικό που σας θίγει, σταθείτε απέναντι στο bullying, αλλά και δίπλα στα θύματα τέτοιων συμπεριφορών.
Η τελευταία αλλαγή αφορά στον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων. Είναι βέβαιο ότι το μέτρο για τα «κινητά στην τσάντα» θα είναι αφορμή για πολλές σκέψεις και συζητήσεις. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει όχι μόνο στην καλύτερη επικοινωνία με τους δασκάλους και τους καθηγητές σας αλλά και στην ανάπτυξη των μεταξύ σας σχέσεων.
Ως προς τους εκπαιδευτικούς μας, που έχουν στηρίξει και εξακολουθούν να στηρίζουν την Παιδεία στη χώρα μας, η διαβεβαίωσή μας είναι ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε εντατικά, προκειμένου να βελτιώσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ασκείτε το λειτούργημά σας. Η αύξηση των διορισμών μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, η οποία θα συνεχιστεί και τις επόμενες χρονιές, και η εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών εργαλείων αποσκοπούν στη δημιουργία μια στέρεης σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητή/τριας αλλά και ενός σταθερού περιβάλλοντος για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας για να υποστηρίξουμε εσάς και το πολύτιμο έργο που προσφέρετε, ώστε τα παιδιά μας να εξελιχθούν σε ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες και άξιους επαγγελματίες, οι οποίοι πέρα από τη γνώση, θα διαθέτουν δεξιότητες και αδιαπραγμάτευτες αξίες, όπως ο σεβασμός, η αλληλεγγύη και η ενσυναίσθηση.
Κλείνω με το εξής: για όλους εμάς στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «η χρονιά του σχολείου» δεν αποτελεί σύνθημα, αλλά δέσμευση. Δέσμευση να υλοποιήσουμε όλες μας τις εξαγγελίες, αλλά και να αναλάβουμε οποιαδήποτε επιπλέον δράση, έχοντας πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της φροντίδας μας εσάς, τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς. Δουλειά μας είναι να κάνουμε πραγματικότητα το σχολείο που σας αξίζει. Δική σας δουλειά, της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι να εστιάσετε στη μάθηση, χωρίς άγχος και με χαμόγελο.
Καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα και πρόοδο!».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείο Παιδείας οι αλλαγές που θα ισχύσουν είναι οι εξής:
1. ΑΡΙΘΜΟΣ ΡΕΚΟΡ ΣΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΝΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δέκα χιλιάδες διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, θα ενισχύσουν αποφασιστικά το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας των σχολείων. Οι διορισμοί μόνιμου διδακτικού προσωπικού τη φετινή χρονιά είναι σχεδόν ισάριθμοι με όσους έγιναν αθροιστικά το 2022 (8.254) και το 2023 (3.693). Αυτό, αλλάζει την αναλογία μεταξύ μόνιμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών, δείχνει τη στρατηγική βούληση της κυβέρνησης να επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό και επιτρέπει στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τη ραχοκοκαλιά της σχολικής κοινότητας, να ασκήσουν το λειτούργημά τους σε ένα περιβάλλον ασφάλειας. Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να συνεχιστούν οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών με την ίδια ένταση και τα επόμενα χρόνια.
Μεγάλη έμφαση δίνεται και στους διορισμούς που αφορούν στην ειδική αγωγή και στην παράλληλη στήριξη. Το διδακτικό έτος 2024-2025 τετραπλασιάζονται (σε σχέση με το 2023) στην ειδική αγωγή οι διορισμοί στις ειδικότητες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ οκταπλάσιες είναι οι θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες, δεδομένου ότι την προηγούμενη χρονιά οι διορισμοί αφορούσαν αποκλειστικά ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Επιπλέον, με την υπό υλοποίηση στρατηγική του υπουργείου Παιδείας, με την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς θα έχουν καλυφθεί σχεδόν στο σύνολό τους οι ανάγκες παράλληλης στήριξης για τις μαθήτριες και τους μαθητές των τάξεων νηπιαγωγείου, Α’ και Β’ δημοτικού.
2. ΨΗΦΙΑΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
Η μεγάλη καινοτομία της φετινής σχολικής χρονιάς θα κάνει πρεμιέρα, πιλοτικά, στις 16 Σεπτεμβρίου και θα αφορά χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα. Κάθε υποψήφιος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί ζωντανά απογευματινές παραδόσεις για το σύνολο της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μαθημάτων, όπως γραμμικό και αρχιτεκτονικό σχέδιο, γερμανικά και γαλλικά.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα διαδραστικής συμμετοχής και εξατομικευμένης υποστήριξης από τους 98 εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την ενισχυτική διδασκαλία στα 45 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά τον Ιούνιο στα γενικά και στα επαγγελματικά λύκεια. Επίσης, η διδασκαλία θα αφορά και 10 μαθήματα Ειδικής Αγωγής για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια.
Ακόμη, το Ψηφιακό Φροντιστήριο δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να παρακολουθούν το σύνολο της διδακτέας ύλης σε ηλεκτρονική μορφή. Ήδη, είναι διαθέσιμο το υλικό από τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου ενώ μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν αναρτηθεί 2.500 εύληπτα και ψηφιοποιημένα βίντεο για 49 συνολικά μαθήματα από την Ε’ Δημοτικού έως και την Γ’ Λυκείου.
3. ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
Η Γαύδος (2024) και οι Αρκιοί (2025) γίνονται οι δυο πρώτες απομακρυσμένες περιοχές που αποκτούν σχολεία με φυσική παρουσία τριών εκπαιδευτικών, βασικών ειδικοτήτων, σε συνδυασμό με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές, παραμένοντας στον τόπο διαμονής τους, αποκτούν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Την ίδια ώρα, μέσω του ψηφιακού φροντιστηρίου, μπορούν να υποστηριχθούν και με ενισχυτική διδασκαλία.
4. ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
Από τους 36.264 διαδραστικούς πίνακες που θα εγκατασταθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 σε όλες τις τάξεις από την Ε’ Δημοτικού έως και την Γ’ Λυκείου, οι 28.504 βρίσκονται ήδη στις σχολικές αίθουσες. Το ποσοστό ολοκλήρωσης του προγράμματος είναι 78.6%. Οι εκπαιδευτικοί αποκτούν νέα, διαδραστικά, συστήματα μάθησης . Οι μαθητές διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσα από ντοκιμαντέρ, βίντεο και προσομοιώσεις ενώ στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας θα είναι πλέον και το αρχειακό υλικό άλλων φορέων, αναμεσά τους η ΕΡΤ, κορυφαία ιδρύματα και μουσεία.
Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια εξοπλίζονται με 177.112 νέα ρομποτικά συστήματα (Κιτ Ρομποτικής). Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί 100.281, με ποσοστό ολοκλήρωσης 56,62%.
5. ΕΦΑΡΜΟΓΗ E-PARENTS
To νέο ψηφιακό εργαλείο για γονείς και κηδεμόνες, τους ενημερώνει ήδη για τις βαθμολογίες των μαθητών και των μαθητριών όπως και για ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις της σχολικής μονάδας. Μέσα στη χρονιά, η εφαρμογή θα διευρύνει τις δυνατότητές της με ενημέρωση για τις απουσίες των μαθητών, για την πρόοδο της διδαχθείσας ύλης αλλά και για τον προγραμματισμό των συναντήσεων μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών.
6. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ STOP-BULLYING.GOV.GR
H πλατφόρμα ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό που έκανε πρεμιέρα στα τέλη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς έχει αποδείξει ήδη τη χρησιμότητα της. Μέχρι σήμερα έχουν δημιουργήσει προφίλ χρήστη 1.243 γονείς/κηδεμόνες και 185 μαθητές, ενώ έχουν ήδη υποβληθεί 285 και 43 αναφορές, αντίστοιχα. Τα ίδια τα σχολεία διαχειρίστηκαν την πλειονότητα των περιστατικών ενώ η τετραμελής ομάδα δράσης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης παρενέβη σε 17 περιπτώσεις.
Οι εκπαιδευτικοί από την αρχή της φετινής χρονιάς έχουν πλέον όλα τα εργαλεία στα χέρια τους για την αντιμετώπιση του φαινομένου ενώ οι επιμορφώσεις δασκάλων, καθηγητών και των στελεχών εκπαίδευσης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
7. ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η Ελλάδα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών που προχωρούν στην απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στα σχολεία. Το μέτρο έχουν εφαρμόσει καθολικά η Πορτογαλία και η Ισπανία, με παραλλαγές εφαρμόζεται στη Γαλλία και τη Φινλανδία ενώ κοντά στη νομοθέτησή του βρίσκονται η Κύπρος και η Σουηδία.
Στη χώρα μας, με την εξαίρεση για λόγους υγείας, θα απαγορευτεί η εμφανής κατοχή και χρήση του κινητού καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενώ η μη συμμόρφωση των μαθητών και μαθητριών θα επιφέρει την επιβολή του μέτρου της μονοήμερης αποβολής. Σε περίπτωση που ένας μαθητής ή μία μαθήτρια βιντεοσκοπεί /φωτογραφίζει/ μαγνητοφωνεί καθηγητές ή συμμαθητές του, χωρίς συναίνεση ή συγκατάθεση, η ποινή του θα είναι τριήμερη αποβολή ενώ με συγκατάθεση/ συναίνεση θα αποβάλλεται για 1 έως 3 ημέρες. Αν η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
-Ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων προβλέπει αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων. Ενδεικτικά, ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να αποφασίσει έως και τριήμερη αποβολή, από μία ημέρα που ίσχυε έως σήμερα. Επίσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει έως πενθήμερη αποβολή από τρεις ημέρες που είχε έως τώρα τη δυνατότητα, ενώ στην ευχέρειά του είναι και η αλλαγή τμήματος ή σχολικού περιβάλλοντος καθώς και ο αποκλεισμός από δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές και μετακινήσεις.
-Ταυτόχρονα, αλλάζει και το πλαίσιο των απουσιών. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση όταν οι απουσίες, κατά τη διάρκεια της διδακτικής χρονιάς, δεν ξεπερνούν τις 50 ή όταν δεν ξεπερνούν τις 114 από τις οποίες, οι άνω των 50 είναι δικαιολογημένες. Η καθυστερημένη προσέλευση στην αίθουσα θεωρείται απουσία.
-Σε περιπτώσεις φθοράς/καταστροφής, μερικής ή ολικής, σχολικών κτιρίων, χώρων και υλικοτεχνικής υποδομής που αποδίδονται σε συγκεκριμένο μαθητή/μαθήτρια, η δαπάνη αποκατάστασης βαραίνει τον ίδιο (αν είναι ενήλικος) ή τους γονείς και κηδεμόνες του. Αφού πρώτα καθοριστεί το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης οι γονείς / κηδεμόνες οφείλουν να καλύψουν το κόστος. Αν δεν συναινέσουν, η δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
8. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που εναρμονίζει το πρόγραμμα σπουδών της με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ. Σκοπός είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκπαιδευτούν στο ευ ζην, στη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην κοινωνική ευθύνη και τη δημιουργική σκέψη. Μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τα προγράμματα σπουδών εμπλουτίζονται με δράσεις για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, της προστασίας του περιβάλλοντος, της κοινωνικής ευθύνης και της βοήθειας στους συμπολίτες μας ενώ δίνεται έμφαση σε σχολικές ημέρες αφιερωμένες στη ζωοφιλία, τον αθλητισμό, την ψυχική υγεία και άλλα.
9. ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ λυκείου θα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους. Οι μαθητές θα μπαίνουν με ένα προσωπικό κωδικό σε ηλεκτρονική εφαρμογή, όπου θα επιλέγουν εταιρία επαγγελματικού προσανατολισμού από μητρώο πιστοποιημένων εταιριών από τον ΕΟΠΠΕΠ. Η υπηρεσία περιλαμβάνει τη συμπλήρωση τυποποιημένου ερωτηματολογίου επαγγελματικού προσανατολισμού σε ψηφιακή μορφή και ατομική συνεδρία με εξειδικευμένο σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού.
10. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αναμορφώνεται το μάθημα της πληροφορικής στο γυμνάσιο, με επικαιροποίηση του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων και με τον σχεδιασμό νέου πιστοποιητικού που βασίζεται σε τέσσερις άξονες: Βασικές αρχές computing, χειρισμό και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/ κοινωνικές πτυχές. Τα νέα βιβλία πληροφορικής και για τις τρεις τάξεις του γυμνασίου θα είναι διαθέσιμα από φέτος σε ψηφιακή μορφή και σε έγχαρτη από το 2025-2026.
11. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Το νέο, ανοιχτό, σχολείο περιλαμβάνει σειρά αλλαγών που στοχεύουν στη διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών, στην κατανόηση των κειμένων και στην απομάκρυνση από την αποστήθιση, μέσω της ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας.
Από τη φετινή διδακτική χρονιά εισάγεται η ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων, αντί αποσπασματικών κειμένων όπως συνέβαινε έως σήμερα. Σε όλες τις τάξεις, από το νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ λυκείου, θα διανεμηθούν από ένα έως τρία βιβλία (ανάλογα την τάξη), πάνω στα οποία οι μαθητές θα κάνουν εργασίες και συγκεκριμένες δραστηριότητες. Κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι συγγραφείς θα βοηθήσουν τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα και σκέψη. Οι εκπαιδευτικοί θα μυηθούν, μέσω ειδικής επιμόρφωσης, για τον τρόπο λειτουργίας της τάξης ενώ οι μαθητές θα λάβουν τα βιβλία τους μέσω της αποστολής σχολικών βιβλίων.
Στην ίδια κατεύθυνση, θα λειτουργήσει και το πολλαπλό βιβλίο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε ψηφιακή μορφή από τον Απρίλιο του 2025 ενώ σε έντυπη από τον Σεπτέμβριο του 2026. Μέσω αυτού, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους πολλαπλές πηγές μάθησης. Για το πολλαπλό βιβλίο εργάζονται 60 συγγραφικές ομάδες για 187 διδακτικά πακέτα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τις 636 προτάσεις αξιολόγησαν 2.593 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί, μέλη ΔΕΠ και άλλοι επιστήμονες, οι οποίοι ενέκριναν 590 από αυτές.
Αναστέλλεται ο αγιασμός σε σχολεία λόγω της κακοκαιρίας
Η κακοκαιρία «ΑΤΕΝΑ» που έχει ξεκινήσει από τη Δευτέρα (09/09) να πλήττει την χώρα επηρεάζει και την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς στην Ανατολική Μακεδονία, την Θράκη και την Λήμνο.
Με ανακοίνωσή της, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενημέρωσε ότι αποφάσισε να αναστείλει τους καθιερωμένους αγιασμούς στα σχολεία της περιοχής που ήταν προγραμματισμένοι για αύριο, Τετάρτη (11/9). Με απόφαση του Περιφερειάρχη, οι αγιασμοί μετατίθενται για την Πέμπτη (12/9), υπό τον φόβο της εκδήλωσης έντονων καιρικών φαινομένων, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΕΜΥ και τις σχετικές προειδοποιήσεις της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση αναφέρει:
Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Έχοντας υπόψη το επικαιροποιημένο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων για την Περιφέρεια ΑΜΘ, που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία και μετά από εισήγηση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
για αύριο Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 την αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων κατά μια ημέρα, σε όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας
και Θράκης. Οι προγραμματισμένοι αγιασμοί μεταφέρονται για την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024.
Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων και στη Λήμνο
Σε αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων Α΄/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης, των ειδικών σχολείων και των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών του Δήμου Λήμνου εν αναμονή επικίνδυνων καιρικών φαινομένων προχώρησε ο Δήμος Λήμνου.
«Σας γνωρίζουμε ότι, με την υπ’ αριθμ. 230/2024 απόφαση της Δημάρχου Λήμνου κ. Ελεονώρας Γεώργα και μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Βασίλη Κικίλια, αναστέλλεται η λειτουργία των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των ειδικών σχολείων του Δήμου Λήμνου, την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024, καθώς αναμένονται επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.
Ειδικότερα, με βάση την πρόβλεψη της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου για επικράτηση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων (ισχυρές βροχές και καταιγίδες) στην περιοχή μας μέχρι και τις μεσημβρινές ώρες της Τετάρτης και για την προστασία μαθητών, διδασκόντων και λοιπού προσωπικού, οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί και οι σχολικές μονάδες δεν θα λειτουργήσουν αύριο Τετάρτη 11-09-2024. Οι τελετές Αγιασμού θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 12-09-2024, εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες», αναφέρει η σχετική ανάρτηση.