X
Τετάρτη, 23 Απριλίου, 2025
More

    Σε δημόσια διαβούλευση η πρόταση της ΡΑΑΕΥ για τα τιμολόγια ρεύματος

    Σε δημόσια διαβούλευση η πρόταση της ΡΑΑΕΥ για τα τιμολόγια ρεύματος

    Σήμερα υπάρχουν 72 διαφορετικά τιμολόγια ρεύματος, οι αλλαγές που φέρνει η ΡΑΑΕΥ.

    Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) πρόταση που είχε αρχικά διαμορφωθεί το 2020 και αφορά τον τρόπο παρουσίασης και ταξινόμησης των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας.


    Bασικός στόχος της πρότασης είναι η παγίωση του χρωματικού κώδικα που εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία από την 1η Ιανουαρίου 2024, καθώς και η σαφέστερη διάκριση των χαρακτηριστικών και των όρων που διέπουν τα σταθερά και κυμαινόμενα τιμολόγια.

    Tα τιμολόγια διακρίνονται πλέον σε κατηγορίες με βάση το χρώμα: τα σταθερά τιμολόγια αποδίδονται με μπλε χρώμα, ενώ τα κυμαινόμενα κατατάσσονται σε δύο βασικές υποκατηγορίες – τα πράσινα, στα οποία οι καταναλωτές γνωρίζουν την τιμή της κιλοβατώρας εκ των προτέρων, και τα κίτρινα, όπου η πληροφόρηση για την τιμή μπορεί να παρέχεται είτε στην αρχή είτε στο τέλος κάθε μήνα, ανάλογα με τον πάροχο.




    Στη νέα κατηγορία εντάσσονται τα λεγόμενα «δυναμικά» ή «πορτοκαλί» τιμολόγια, τα οποία θα εφαρμοστούν όταν τεθούν σε λειτουργία οι έξυπνοι μετρητές. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2024, η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών, σε ποσοστό 88,8%, έχει επιλέξει τα πράσινα κυμαινόμενα τιμολόγια, ενώ μόλις το 8,4% προτίμησε τα κίτρινα και λιγότερο από το 3% τα σταθερά μπλε.

    Ωστόσο, μέσα στον τελευταίο χρόνο παρατηρείται στροφή των καταναλωτών προς τα σταθερά και τα κίτρινα τιμολόγια. Πλέον, το 14% των καταναλωτών ανήκει στην κατηγορία των μπλε τιμολογίων – γεγονός που αποδίδεται στις εκπτώσεις συνέπειας που προσφέρουν οι πάροχοι – ενώ το ίδιο ποσοστό παρατηρείται και για τα κίτρινα.


    Σήμερα υπάρχουν 72 διαφορετικά τιμολόγια, αριθμός που καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση των επιλογών από τον μέσο καταναλωτή. Για τον λόγο αυτό, η νέα πρόταση της ΡΑΑΕΥ στοχεύει στην ενοποίηση και ταξινόμηση των τιμολογίων με τρόπο που να ενισχύει τη διαφάνεια στη λιανική αγορά και να διευκολύνει την κατανόηση των συμβολαίων.

    Προβλέπεται μάλιστα η καθιέρωση ενός συνοπτικού εντύπου για κάθε σύμβαση, το οποίο θα περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες: διάρκεια, κατηγορία (χρώμα), ενδεχόμενες εκπτώσεις και άλλα βασικά χαρακτηριστικά, ώστε ο καταναλωτής να έχει άμεση και σαφή εικόνα του τι επιλέγει.

    Πηγή

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ