Να βγει από την κρίση αγωνίζεται η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και της Ευρώπης, η Volkswagen.
Μετά από μια μικρή βελτίωση των στοιχείων πωλήσεων, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας (η Volkswagen) αναγκάζεται να αναφέρει μείωση των κερδών της για το πρώτο εξάμηνο του έτους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία που είναι εισηγμένη στο DAX το πρωί της Παρασκευής, παρά τις σταθερές πωλήσεις, τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά περισσότερο από 38% στα 4,47 δισεκατομμύρια ευρώ. Το περιθώριο EBIT της Volkswagen μειώθηκε έτσι στο 4,2% – μόνο κατά το έτος πανδημίας 2020 η εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ ανέφερε χαμηλότερο περιθώριο τα τελευταία δέκα χρόνια.
Οι κύριοι αρνητικοί παράγοντες ήταν οι αυξημένοι δασμοί εισαγωγής των ΗΠΑ (μείον 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ), οι προβλέψεις για αναδιάρθρωση (0,7 δισεκατομμύρια ευρώ) και τα έξοδα που σχετίζονται με τους κανονισμούς CO₂. Σε αυτό προστέθηκαν οι αρνητικές επιπτώσεις του μείγματος – όπως το αυξημένο μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων – καθώς και οι επιπτώσεις στις τιμές και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Χωρίς αυτές τις ειδικές επιπτώσεις, το λειτουργικό περιθώριο θα ήταν 5,6%, σύμφωνα με την εταιρεία.
Υψηλότεροι δασμοί εισαγωγών από τις ΗΠΑ
Λόγω αυτών των εξελίξεων, ο όμιλος αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για το σύνολο του έτους. Τα έσοδα από πωλήσεις αναμένεται τώρα να διαμορφωθούν στο επίπεδο του προηγούμενου έτους – προηγουμένως, είχε προγραμματιστεί αύξηση έως και πέντε τοις εκατό. Η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων αναμένεται να είναι μεταξύ τεσσάρων και πέντε τοις εκατό. Η Volkswagen είχε προβλέψει προηγουμένως ένα εύρος από 5,5 έως 6,5 τοις εκατό. Για πρώτη φορά, η VW λαμβάνει επίσης υπόψη τους πρόσφατα αυξημένους δασμούς εισαγωγών από τις ΗΠΑ στους ετήσιους στόχους της.
Η VW είχε ήδη ξεκινήσει το έτος αδύναμα, αναφέροντας λειτουργικά κέρδη μόλις 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο τρίμηνο – επίσης ένα από τα πιο αδύναμα στοιχεία αυτής της δεκαετίας.
Μεσοπρόθεσμα, η Blume στοχεύει να επιτύχει λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων δέκα τοις εκατό με τον όμιλο που είναι εισηγμένος στον DAX. Ωστόσο, τόσο η βασική μάρκα VW όσο και η Porsche έχουν πρόσφατα αναβάλει τους στόχους απόδοσης. Οι στόχοι κερδών του ομίλου είναι επομένως ολοένα και πιο εκτός συγχρονισμού.