«Το σύστημα εξετάσεων και επανεκπαίδευσης των εργαζομένων στον ΟΣΕ και την Hellenic Train δεν ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα» υποστηρίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων, ο οποίος έχει κοινοποιήσει τις παρατηρήσεις του στις ελληνικές Αρχές. Παράλληλα, καμπανάκι για σοβαρά κενά ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, δύο χρόνια μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, χτυπούν οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ.
Όπως ανέφερε ο Τάσος Τέλλογλου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, «ο κατηγορούμενος σταθμάρχης πέρασε μία εκπαίδευση που ήταν μάλλον τυπική. Όλοι όσοι πέρασαν αυτήν την εκπαίδευση, μπήκαν. Ο σταθμάρχης έκανε και θεωρητική εκπαίδευση. Από τους 14 που μπήκαν, οι 13 είπαν ότι θέλουν να πάνε σε βοηθητικές θέσεις, επειδή δεν γνώριζαν αρκετά καλά αυτήν την δουλειά. Μόνο ο κατηγορούμενος σταθμάρχης προσφέρθηκε, επειδή είχε μεγαλύτερη εμπειρία στα τρένα, να πιάσει κατευθείαν δουλειά στο πόστο του».
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έλαβε ενημέρωση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, στην οποία αναφέρεται ότι «πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι που βρίσκονται σε κρίσιμες υποδομές, όπως οι ρυθμιστές κυκλοφορίας, να περνάνε από μία εκπαίδευση την οποία πρέπει να επιτηρεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων».
«Το πρόβλημα είναι ότι η Αρχή αυτή έχει μείνει πλέον με ελάχιστους εργαζόμενους» τόνισε ο Τάσος Τέλλογλου.
Αυτή η υπόθεση δεν αφορά μόνο τον ΟΣΕ. Αφορά και την Hellenic Train, διότι και εκεί υπηρετούν εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Αυτοί οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να έχουν επανεκπαιδευτεί σε εγχειρίδια που αφορούν τις διαδρομές που κάνει ο καθένας μηχανοδηγός. Ωστόσο αυτή η διαδικασία δεν έχει ξεκινήσει ακόμη.
Σιδηροδρομικό δίκτυο: Το καμπανάκι για κενά ασφαλείας και η υποστελέχωση του ΟΣΕ
Βαθαίνει σε επικίνδυνο σημείο η εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας με την κατάσταση να χειροτερεύει, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι του ΟΣΕ
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, ακόμη δεν έχουν γίνει προσλήψεις σε κρίσιμες ειδικότητες «κλειδιά». Ακόμη και στις αργίες που οι επιβάτες είναι περισσότεροι, το προσωπικό παραμένει υποστελεχωμένο.
«το 2022 υπήρξε μία προκήρυξη μέσω ΑΣΕΠ για πρόσληψη 140 εργαζομένων στον ΟΣΕ στις κρίσιμες ειδικότητες σταθμαρχών και κλειδούχων. Δυστυχώς αυτή η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα» τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Προσωπικού (ΣΕΠ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Νίκος Κιουτσούκης.
«Η κατάσταση έχει γίνει ακόμα πιο δύσκολη, Το οργανόγραμμα που είναι ψηφισμένο για τις οργανικές θέσεις που περιγράφει για την ειδικότητα των σταθμαρχών είναι 410 και σήμερα υπηρετούμε 190» ανέφερε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.
Τι λέει ο ΟΣΕ
«Ο ΟΣΕ θα έπρεπε να διαθέτει 2.184 υπαλλήλους, εκ των οποίων 412 σταθμάρχες και 255 κλειδούχους. Τον Σεπτέμβριο του 2024 διέθετε 589 υπαλλήλους, εκ των οποίων 108 σταθμάρχες και 57 κλειδούχους» ανέφεραν πηγές του ΟΣΕ στον ΑΝΤ1.
Έγγραφο ντοκουμέντο
Όπως φαίνεται σε έγγραφο ντοκουμέντο, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης είχε προσπαθήσει και στο παρελθόν να επιστρέψει στους σιδηροδρόμους, με αίτηση στις 16 Δεκεμβρίου του 2019. Έξι μήνες αργότερα, η μετάταξή απορρίπτεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς τότε είχε κριθεί ακατάλληλος.
«Καθώς η ειδικότητα επιστάτης γραφείου επισκευώβ, με την οποία υπηρετούσατε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, δεν περιλαμβάνεται στις ως άνω διατάξεις, το αίτημά σας για μετάταξη από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση Λάρισας προς τον ΟΣΕ δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί» ανέφερε το έγγραφο.
«Θα έπρεπε να έχουν ελέγξει καλύτερα τα τρένα»
Μιλώντας στον ΑΝΤ1, επιβάτες του σιδηροδρόμου εκφράζουν τον φόβο τους και τη πεποίθηση πως οι αλλαγές δεν είναι αρκετές στο δίκτυο της χώρας.