Οι προσδοκίες για το 2025 παραμένουν περιορισμένες.
Ανάπτυξη της τάξεως του 2%-5% αναμένει για φέτος η πλειονότητα των στελεχών στον κλάδο των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης (FMCG), παρά το γεγονός ότι το 56% των retailers και των προμηθευτών προβλέπει σταθερότητα στην κατανάλωση.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Nielseniq, το 35% των συμμετεχόντων προσδοκά αύξηση στους όγκους πωλήσεων, με ένα 9% να «βλέπει» άνοδο άνω του 6%.
Η έρευνα καταγράφει ότι το 52% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ μόλις το 14% αναφέρει βελτίωση.
Παράλληλα, μόνο το 37% αισθάνεται «σχετικά άνετα» με τις αγορές του – πολύ κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 59%.
Οι προσδοκίες για το 2025 παραμένουν περιορισμένες, καθώς μόλις ένας στους πέντε εκτιμά ότι η αγοραστική του δύναμη θα ενισχυθεί, με το υπόλοιπο 80% να προβλέπει στασιμότητα ή ελαφρά επιδείνωση.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της αγοράς, από τις αρχές του 2025 έως τα μέσα Μαρτίου, τα σούπερ μάρκετ σημείωσαν αύξηση εσόδων 6% και άνοδο 4,1% στους όγκους πωλήσεων. Η τιθάσευση του πληθωρισμού, ο οποίος κυμαίνεται κοντά στο 1,5%, φαίνεται να ενισχύει την πραγματική κατανάλωση. Ιδιαίτερη συμβολή στην αρχή του έτους είχε η υψηλή αγοραστική δραστηριότητα κατά το διήμερο 30-31 Δεκεμβρίου 2024, ενώ υπήρξε μια μικρή κάμψη λόγω της απώλειας εργάσιμης ημέρας στα Θεοφάνια.
Ακόμη και σε συγκρίσιμη βάση (like-for-like), η αγορά διατηρεί θετικό πρόσημο, με αύξηση 5% στις πωλήσεις και 4% στους όγκους κατά την τελευταία εβδομάδα έως τις 16 Μαρτίου.