Στο Περιφερειακό Συμβούλιο φέρνει το θέμα των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης ο Συνδυασμός ΕΛΠΙΔΑ με Κατάθεση ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ
Τα προβλήματα της βίαιης Απολιγνιτοποίησης είναι εδώ αλλά οι λύσεις άφαντες
Έξι μέρες βρίσκονται έξω από την Περιφέρεια οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσεις και ζητάνε λύση για την ανεργία που χτύπησε την πόρτα τους με την απόφαση της Κυβέρνησης να κλείσει τις λιγνιτικές Μονάδες το 2023.
Το 2023 δεν ήρθε αλλά η ανεργία άρχισε να θεριεύει με πρώτα θύματα τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που δούλευαν για τη ΔΕΗ.
Ο συνδυασμός μας βρέθηκε δίπλα τους από την πρώτη στιγμή. Στην προσπάθεια να δοθεί λύση καταθέσαμε την παρακάτω σχετική Επερώτηση προκειμένου το θέμα να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ.
Κοζάνη 29 Σεπτεμβρίου 2020
Προς: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου
Επερώτηση: Λύση στα εργασιακά προβλήματα των επαγγελματιών που πλήττονται από την απόφασης της Κυβέρνησης για τη βίαιη Απολιγνιτοποίηση
Κυρία Πρόεδρε,
οι επιπτώσεις της βίαιης απολιγνιτοποίησης που βιώνει η Περιφέρεια μας μετά την απόφαση του Πρωθυπουργού για το κλείσιμο των λιγνιτικών Μονάδων το 2023, ξεκίνησαν.
Το σταμάτημα των εργασιών στα Ορυχεία και τους Σταθμούς έπληξε τους ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσης που κάλυπταν με εργολαβίες της ΔΕΗ, τις μεταφορές του λιγνίτη και της τέφρας.
Αυτοί οι άνθρωποι έχουν μείνει εδώ και ένα χρόνο χωρίς μεροκάματο.
Τα οικονομικά προβλήματα που άρχισαν να σωρεύονται και η ανάγκη να ζήσουν τις οικογένειές τους οδήγησαν πολλούς από αυτούς να εγκαταλείψουν τα σπίτια και την επαγγελματική τους δραστηριότητα και να φύγουν από το τόπο τους.
Οι λίγοι που έμειναν παλεύουν να βρουν μια λύση για μα μην αναγκαστούν να βγουν στην ανεργία.
Είναι αυτοί οι άνθρωποι που βρέθηκαν με τα φορτηγά τους έξω από την Περιφέρεια πέντε μέρες τώρα περιμένοντας μια και μόνο απάντηση: Τι θα γίνει με τη δουλειά τους και τα μεροκάματά τους. Πώς θα ζήσουν τις οικογένειες τους.
Βρεθήκαμε δίπλα τους από την πρώτη στιγμή.
Τα προβλήματα τους έχουν πνίξει.
Μπορεί να μην έχουν δουλειά αλλά οι υποχρεώσεις τρέχουν. Εφορία, ασφαλιστικές εισφορές, συντήρηση φορτηγών και οικογένειες που πρέπει να ζήσουν.
Τα προβλήματα της απολιγνιτοποίησης είναι εδώ αλλά οι λύσεις που υποσχέθηκε η Κυβέρνηση άφαντες
Δεσμευτήκαμε να βοηθήσουμε έμπρακτα καθώς λύσεις υπάρχουν.
Τις αναφέρουν πολύ συγκεκριμένα οι ίδιοι στην επιστολή τους που μας έχει κοινοποιηθεί. (πατήστε εδώ για να διαβάσετε την επιστολή).
Προσυπογράφουμε την κάθε μία από αυτές τις προτάσεις.
Έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ΑΜΕΣΩΝ ΜΕΤΡΩΝ αντιμετώπισης των συνεπειών της βίαιης Απολιγνιτοποίησης, όπως έχουμε προτείνει δημόσια και έχουμε περιγράψει λεπτομερώς.
Μεταξύ αυτών τα μέτρα διευκόλυνσης των επιχειρήσεων που αποφασίστηκαν λόγω Πανδημίας αλλά και το πρόγραμμα ρευστότητας που αφορά την επιχορήγηση των Επιχειρήσεων με κεφάλαιο κίνησης από το ΕΣΠΑ, που εγκρίθηκε από την Κοινότητα τον Μάρτιο φέτος και είναι άφαντο για τους επιχειρηματίες στη Δυτική Μακεδονία .
Αντί για αυτό όμως η Κυβέρνηση κατέθεσε ένα MASTER PLAN από το οποίο λείπει το Κεφάλαιο των άμεσων μέτρων στήριξης για το μεσοδιάστημα έως ότου τρέξει το Ταμείο Μετάβασης και το νέο ΕΣΠΑ, ενώ με την συγκατάθεση του Περιφερειάρχη:
αντί να ενισχύσει την Περιφέρεια μας, με επιπλέον κονδύλια, περιέκοψε φέτος 46 εκ€ από τα κονδύλια του ΠΕΠ και αφαίρεσε και 96εκ€ από τις πιστώσεις του 2020 για την Περιφέρεια
αντί να ξεκινήσει τις αποκαταστάσεις εδαφών των ορυχείων που έπρεπε κατά προτεραιότητα να χρηματοδοτηθούν από την ίδια τη ΔΕΗ, καθώς αποτελούν υποχρέωση της, βάση της ισχύουσας Νομοθεσίας, φαίνεται να φροντίζει πρώτιστα να απαλλάξει τη ΔΕΗ από το κόστος της αποκατάστασης των εδαφών
Η Κυβέρνηση, αντί να δίνει, αφαιρεί και ο Περιφερειάρχης όχι μόνο δεν αντιδρά αλλά συναινεί.
Με βάση τα παραπάνω ρωτάμε:
Τι ενέργειες προτίθεται να κάνει η Περιφερειακή Αρχή για την επίλυση των προβλημάτων που δημιούργησε στους επαγγελματίες Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης η βίαιη απολιγνιτοποίηση;
Η εκκίνηση της Αποκατάστασης των Εδαφών, η οποία προβλέπεται από τους θεσμοθετημένους Περιβαλλοντικούς Όρους να ξεκινήσει από τη ΔΕΗ, με το τέλος του λιγνίτη, θα έδινε απάντηση στο πρόβλημα των επαγγελματιών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, αλλά και των εργοληπτικών επιχειρήσεων που απασχολούνται στο χώρο της ΔΕΗ. Επειδή το τέλος του λιγνίτη ήρθε, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΩΡΑ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΔΑΦΩΝ;
Η μεταβίβαση των εκτάσεων της ΔΕΗ, σε μια νέα εταιρεία του δημοσίου η οποία θα αναλάβει το μεγάλο κόστος των αποκαταστάσεων για να μην το επιβαρυνθεί η ΔΕΗ ισχύει; αν αυτό συμβεί τότε η αποκατάσταση θα δεσμεύσει κονδύλια από το Ταμείο Μετάβασης και το ΕΣΠΑ όπως φαίνεται και από το MASTER PLAN. Ποια είναι η άποψη της Περιφερειακής Αρχής για το θέμα αυτό;
Με εκτίμηση
Ζεμπιλιάδου Γεωργία
Περιφερειακή Σύμβουλος
Επικεφαλής του Συνδυασμού ΕΛΠΙΔΑ