Το πάγιο αίτημα για τη νομιμοποίηση της κίνησης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες επαναφέρει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.), με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με το Σ.Α.Τ.Α., η απρόσκοπτη πρόσβαση των ταξί στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.) αποτελεί πάγια θέση του συνδικάτου, με στόχο τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Όπως επισημαίνεται, η Αθήνα αποτελεί την εξαίρεση μεταξύ των ευρωπαϊκών πρωτευουσών, όπου τα ταξί έχουν κανονικά πρόσβαση στις λωρίδες λεωφορείων.
Όπως επισημαίνει, σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, τα ταξί έχουν πρόσβαση στις λωρίδες λεωφορείων με την Αθήνα «να αποτελεί αρνητική εξαίρεση». Πάγια θέση του Σ.Α.Τ.Α. είναι τα ταξί να μπορούν να κινούνται ελεύθερα όλο το 24ωρο στις Α.Λ.Λ. (Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων), με πολλαπλά οφέλη για το επιβατικό κοινό αλλά και την κυκλοφορία των οχημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, μόλις 1 στα 12 οχήματα που χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες μήκους 52 χλμ. στην Αττική είναι λεωφορείο. Η προσθήκη των ταξί στις λεωφορειολωρίδες μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην αύξηση της αποδοτικότητας των οδικών δικτύων και της βιώσιμης μετακίνησης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, μόλις 1 στα 12 οχήματα που χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες μήκους 52 χλμ. στην Αττική είναι λεωφορείο. Η προσθήκη των ταξί στις λεωφορειολωρίδες μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην αύξηση της αποδοτικότητας των οδικών δικτύων και της βιώσιμης μετακίνησης.