Ποινικές διώξεις σε βάρος συνολικά 16 προσώπων, στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και της Κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την εκτέλεση της σύμβασης 717 για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου, ασκήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία . Μια σύμβαση που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2016 αλλά έως το δυστύχημα των Τεμπών παρέμενε ημιτελής.
Της Άννας Κανδύλη
Ειδικότερα , οι 16 διώκονται κατά περίπτωση, για τα αδικήματα της ηθικής αυτουργίας και της συνέργειας σε απιστία με φερόμενο ως φυσικό αυτουργό της αξιόποινης πράξης τον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλή για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, «αμελλητί» είχε διαβιβάσει τη σχετική δικογραφία στη Βουλή αλλά τότε δεν συστάθηκε προανακριτική επιτροπή.
Λόγω αυτού , για τα μη πολιτικά πρόσωπα που φέρονται να έχουν σχέση με το αποδιδόμενο υπουργικό αδίκημα επιλαμβάνεται η τακτική Δικαιοσύνη και στην προκειμένη περίπτωση η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, αφού πρόκειται για έργο συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το συγκεκριμένο σκέλος της υπόθεσης αφορά την έγκριση και την καταβολή 2,7 εκατομμυρίων ευρών στην Κοινοπραξία παρά το γεγονός ότι δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα.
Συγκεκριμένα, οι κατηγορούμενοι φέρονται ότι από πρόθεση παρείχαν άμεση συνδρομή στον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κατά τη διάρκεια τέλεσης και στην εκτέλεση της κύριας πράξης της απιστίας σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου, εκ της οποίας η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ, που φέρεται ότι διέπραξε την 12-01-2021. Ειδικότερα, οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ φέρονται να είχαν κάνει θετική εισήγηση υπέρ της χορήγησης αποζημίωσης στην Κοινοπραξία ΤΟΜΗ-ALSTOM TRANSPORT, λόγω θετικών ζημιών για το χρονικό διάστημα από 01-08-2018 έως 31-03-2020, συνολικού ποσού 2,7 εκατ.ευρώ.