Είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη όπου μπορείς να «πεταχτείς» παντού για τις βασικές σου ανάγκες περπατώντας το πολύ 15′; Θετικά αποφαίνονται, για πολλές περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, ερευνητές στο Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η μελέτη έγινε το 2023 προκειμένου να αποφανθούν οι επιστήμονες για το αν ανταποκρίνεται η Θεσσαλονίκη στην ιδέα των «πόλεων των 15’», μιας έννοιας νέου πολεοδομικού σχεδιασμού, βάσει της οποίας οι περισσότερες καθημερινές ανάγκες και υπηρεσίες, είναι προσβάσιμες σε 15 λεπτά με τα πόδια ή το ποδήλατο.
Πρόκειται για την ιδέα που ονομάστηκε «ville du quart d’ heure» από τον εμπνευστή της, τον Γαλλο-Κολομβιανό πολεοδόμο Carlos Moreno, ο οποίος τιμήθηκε το 2021 για τη δημιουργία του concept, με το διεθνές βραβείο για αρχιτεκτονικό επίτευγμα Obel.
«Η έρευνά μας προέκυψε εσωτερικά, έγινε στο Εργαστήρι Συγκοινωνιακής Τεχνικής, δεν χρηματοδοτήθηκε από κάποιο έργο αλλά είναι μια δραστηριότητα που αφορά τους τομείς μας, δηλαδή την απεικόνιση και τη δυναμική του χώρου», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ, αναπληρωτής καθηγητής Δρ. Ιωάννης Πολίτης, ο οποίος εκπόνησε την έρευνα με τους Αλέξανδρο Σδουκόπουλο και Ευθύμη Παπαδόπουλο και την Ελένη Βεράνη.
«Η έρευνά μας προέκυψε εσωτερικά, έγινε στο Εργαστήρι Συγκοινωνιακής Τεχνικής, δεν χρηματοδοτήθηκε από κάποιο έργο αλλά είναι μια δραστηριότητα που αφορά τους τομείς μας, δηλαδή την απεικόνιση και τη δυναμική του χώρου», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ, αναπληρωτής καθηγητής Δρ. Ιωάννης Πολίτης, ο οποίος εκπόνησε την έρευνα με τους Αλέξανδρο Σδουκόπουλο και Ευθύμη Παπαδόπουλο και την Ελένη Βεράνη.