Στη Θεσσαλονίκη, στον 3ο όροφο της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ένα παράθυρο στον κόσμο της πρώτης και δεύτερης χιλιετίας προ Χριστού άνοιξε για να φωτίσει τα μυστικά της Βίβλου και της αρχαίας Εγγύς Ανατολής. Η Στήλη της Ροζέτας, κλειδί για την αποκωδικοποίηση των ιερογλυφικών «δεσπόζει» πλάι στον Κώδικα του Χαμουραμπί με τους αυστηρούς νόμους και τιμωρίες, ενώ ο Μέγας Αλέξανδρος στην Ιερουσαλήμ ως -κατά τον προφήτη Δανιήλ- ένας εκλεκτός του Θεού βασιλιάς της οικουμένης «αντικρίζει» τη Σφίγγα του Νεκτανεβώ, ο οποίος «διεκδικεί» την πατρότητα του στρατηλάτη.
Το Βιβλικό Μουσείο της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της διοργάνωσης «ΑΠΘ την Κυριακή» με στόχο τη γνωριμία του κοινού με το εκπαιδευτικό και ακαδημαϊκό έργο του πανεπιστημίου, υποδέχθηκε την περασμένη Κυριακή μικρούς και μεγάλους, προσφέροντάς τους ένα ταξίδι στον χωροχρόνο, από τις πρώτες πόλεις της Μεσοποταμίας έως τις εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου, με όχημα τα ομοιώματα κάποιων εκ των εμβληματικότερων αρχαιολογικών ευρημάτων, που έχουν σταλεί στο Αριστοτέλειο από το Μουσείο του Λούβρου, το Βρετανικό Μουσείο και άλλα αρχαιολογικά μουσεία.
Τα περισσότερα από τα εκθέματα του Βιβλικού Μουσείου του ΑΠΘ δεν έχουν άμεση σχέση με τη Βίβλο, καθώς ο βασικός σκοπός του δεν είναι η στήριξη της βιβλικής αλήθειας, αλλά η παρουσίαση μιας κατά το δυνατόν ολοκληρωμένης εικόνας του ευρύτερου ιστορικού, γεωγραφικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος της εγγύς Ανατολής, μέσα στο οποίο γεννήθηκε η Βίβλος.
«Το Βιβλικό Μουσείο διαθέτει μία συλλογή από εκμαγεία πολύ σημαντικών ευρημάτων της αρχαίας Εγγύς Ανατολής που λειτουργούν ως παράθυρα, για να κατανοήσουμε τον κόσμο της πρώτης και δεύτερης χιλιετίας π.Χ. Στα εκθέματα μπορεί να δει κανείς τον Κώδικα του Χαμουραμπί στο φυσικό του μέγεθος – ακριβές αντίγραφο του Μουσείου του Λούβρου, ασσυριακά ανάγλυφα από διάφορους αιώνες, βασιλείς σε διάφορες δραστηριότητες, την πολιορκία της πόλης Ασσουρμπανιπάλ, θρησκευτικά αντικείμενα- αντίγραφα αντικειμένων από μεγάλα μουσεία, που όλα μαζί διαφωτίζουν για τις θρησκευτικές συνήθειες των ανθρώπων της αρχαίας Εγγύς Ανατολής. Το μουσείο είναι φυσικά ιδιαίτερα χρήσιμο στο μάθημα της βιβλικής αρχαιολογίας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ, Τιμολέων Γαλάνης.
«Το Βιβλικό Μουσείο διαθέτει μία συλλογή από εκμαγεία πολύ σημαντικών ευρημάτων της αρχαίας Εγγύς Ανατολής που λειτουργούν ως παράθυρα, για να κατανοήσουμε τον κόσμο της πρώτης και δεύτερης χιλιετίας π.Χ. Στα εκθέματα μπορεί να δει κανείς τον Κώδικα του Χαμουραμπί στο φυσικό του μέγεθος – ακριβές αντίγραφο του Μουσείου του Λούβρου, ασσυριακά ανάγλυφα από διάφορους αιώνες, βασιλείς σε διάφορες δραστηριότητες, την πολιορκία της πόλης Ασσουρμπανιπάλ, θρησκευτικά αντικείμενα- αντίγραφα αντικειμένων από μεγάλα μουσεία, που όλα μαζί διαφωτίζουν για τις θρησκευτικές συνήθειες των ανθρώπων της αρχαίας Εγγύς Ανατολής. Το μουσείο είναι φυσικά ιδιαίτερα χρήσιμο στο μάθημα της βιβλικής αρχαιολογίας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ, Τιμολέων Γαλάνης.