Τι αλλάζει στη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας της ΑΑΔΕ
Το νέο σύστημα έρχεται να καλύψει την ανάγκη για πλήρη ψηφιοποίηση της διαχείρισης των 381 ακινήτων υπό την εποπτεία της ΑΑΔΕ.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) βρίσκεται στο τελικό στάδιο της διαδικασίας ανάθεσης για την ανάπτυξη ενός νέου, καινοτόμου συστήματος διαχείρισης ακίνητης περιουσίας, μέσω διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 3,58 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ και εθνικούς πόρους.
Η διαδικασία της προκαταρκτικής διαβούλευσης ολοκληρώθηκε, με τη δημοσίευση των απαντήσεων να λαμβάνει χώρα χθες, δίνοντας το πράσινο φως για την τελική φάση του διαγωνισμού. Οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς καλούνται να υποβάλουν τεχνολογικές προτάσεις που θα εξασφαλίζουν επεκτασιμότητα και διαλειτουργικότητα.
Συγκεκριμένα, το προσφερόμενο σύστημα θα πρέπει να μπορεί να επεκτείνεται μέσω ειδικών διαχειριστικών ρυθμίσεων, χωρίς την ανάγκη τροποποίησης του πηγαίου κώδικα, εξασφαλίζοντας έτσι μακροχρόνια ευελιξία και αποτελεσματικότητα. Η χρήση των APIs που προσφέρονται από τρίτες εφαρμογές, μέσω τεχνολογίας web services, θα είναι βασικό στοιχείο για την άντληση δεδομένων, με την αναθέτουσα αρχή να εγγυάται την τεχνική υποστήριξη.
Το νέο σύστημα έρχεται να καλύψει την ανάγκη για πλήρη ψηφιοποίηση της διαχείρισης των 381 ακινήτων που βρίσκονται υπό την εποπτεία της ΑΑΔΕ. Αυτά περιλαμβάνουν 161 δημόσια ακίνητα, 13 μισθωμένα μέσω του προγράμματος «Sales & Lease Back» και 207 ακίνητα ιδιωτών. Η πλατφόρμα θα ενσωματώνει γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών (GIS), ηλεκτρονικούς φακέλους με νομικές, τεχνικές και οικονομικές πληροφορίες, καθώς και λειτουργίες για τη διαχείριση συμβάσεων συντήρησης και αναβάθμισης.
Στόχος του έργου είναι η μείωση του διοικητικού κόστους, η βελτιστοποίηση της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, η διασφάλιση της διαφάνειας και η ενίσχυση της λήψης αποφάσεων. Μέσω της νέας πλατφόρμας, η ΑΑΔΕ θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την κατάσταση κάθε ακινήτου, να προγραμματίζει και να διαχειρίζεται εργασίες συντήρησης, να παρακολουθεί τις σχετικές συμβάσεις και να εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις κανονιστικές απαιτήσεις.