Τι είναι το FOMO που επηρεάζει την Black Friday 2024
Η Black Friday 2024 πλησιάζει και οι Έλληνες ετοιμάζονται να γεμίσουν τα καλάθια τους για ακόμη μια χρονιά.
Σύμφωνα με έρευνα της Revolut Bank UAB, περίπου 2 εκατομμύρια καταναλωτές στην Ελλάδα αναμένεται να ψωνίσουν κυρίως για προσωπική ικανοποίηση, παρά για να καλύψουν ουσιαστικές ανάγκες.
Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (53%) σχεδιάζουν να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις για να αποκτήσουν προϊόντα που υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν πολύ ακριβά. Ένα 40% σκοπεύει να αγοράσει είδη που συνήθως αγοράζει μέσα στη χρονιά, αλλά σε χαμηλότερες τιμές, ενώ το 22% αξιοποιεί τη Black Friday 2024 για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 10% προγραμματίζει αγορές για είδη καθημερινής ανάγκης, όπως καθαριστικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
Η διάθεση για αγορές την Black Friday συνδέεται και με τη νέα τάση της «Treat Culture» – την τάση δηλαδή να κάνουμε ένα δώρο στον εαυτό μας. Περίπου ένας στους πέντε Έλληνες (22%) αναφέρει ότι σκοπεύει να περιποιηθεί τον εαυτό του κατά τη διάρκεια της Black Friday, με τη συγκεκριμένη τάση να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις ηλικίες 18-24 ετών, όπου το ποσοστό φτάνει το 37%.
Περίπου το 4% των Ελλήνων δήλωσε ότι θα ψωνίσει λόγω του «FOMO» (Fear Of Missing Out), δηλαδή από φόβο ότι θα χάσει κάποια ευκαιρία. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 7% για τις ηλικίες 25-34, δείχνοντας πώς η Black Friday ασκεί πίεση σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες να συμμετέχουν για να μην «χάσουν» τις προσφορές.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι σχεδόν μοιρασμένοι ως προς τον τρόπο που θα ψωνίσουν. Το 50% προτιμά να επισκεφθεί τα φυσικά καταστήματα, κυρίως για την άμεση παραλαβή των προϊόντων (31%) και για να αποφύγει προβλήματα με επιστροφές ή λάθος μεγέθη (18%). Από την άλλη, το 45% επιλέγει τις online αγορές, επικαλούμενο τα πλεονεκτήματα της μεγαλύτερης γκάμας προϊόντων (28%) και της αποφυγής συνωστισμού και μεγάλων ουρών.