Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) πρόκειται να παρουσιάσει το πόρισμά του για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών που συγκλόνισε την Ελλάδα, στο τέλος του μήνα, αφού ολοκληρωθούν οι αναλύσεις και οι μελέτες για τα ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις. Σύμφωνα με την Καθημερινή, πρόκειται για το προσχέδιο του πορίσματος.
Σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, όπως σημειώνει η Καθημερινή, σύμφωνα με το προσχέδιο, τμήματα του οποίου δημοσίευσαν η Real News και η Εφημερίδα των Συντακτών, δεν υπάρχουν δεδομένα που να στηρίζουν την ύπαρξη δεξαμενής χωρητικότητας δεκάδων τόνων ή την ύπαρξη κρυφού βαγονιού στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Και συνεχίζει η εφημερίδα: «Αλλά φαίνεται πως μέχρι την ολοκλήρωση του τελικού πορίσματος θα τεκμηριωθεί η εκτίμηση για ύπαρξη ποσότητας 3,5 – 4 τόνων, πιθανότατα αρωματικών υδρογονανθράκων, στο τρίτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο και ανεφλέγη μετά τη σύγκρουση».
Η μικρή διαρροή ελαίων σιλικόνης που περιείχαν οι μετασχηματιστές στα δύο πρώτα βαγόνια του εμπορικού συρμού, δεν είναι ικανή, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, για την πρόκληση έκρηξης του μεγέθους που σημειώθηκε. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι μετασχηματιστές έχουν υποστεί ελάχιστες ρωγμές.
Η μικρή διαρροή ελαίων σιλικόνης που περιείχαν οι μετασχηματιστές στα δύο πρώτα βαγόνια του εμπορικού συρμού, δεν είναι ικανή, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, για την πρόκληση έκρηξης του μεγέθους που σημειώθηκε. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι μετασχηματιστές έχουν υποστεί ελάχιστες ρωγμές.