Νέες αυξήσεις αναμένεται να δουν στους λογαριασμούς ρεύματος οι καταναλωτές, όπως σχολίασε μιλώντας στο OPEN ο κ. Νικήτας Μακρίδης, αναλυτής του «Αλλάζω Ρεύμα», αναλύοντας τις τιμές που θα κληθούν να πληρώσουν οι πολίτες το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με όσα τόνισε, από τον Δεκέμβριο αλλά και τον ερχόμενο Φλεβάρη θα σημειωθεί αύξηση στην τιμή του φυσικού αερίου, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει και τις τιμές του ρεύματος.
Μέχρι το τέλος του 2023, οι πολίτες δεν πρόκειται να δουν διαφορά, ωστόσο από το νέο έτος η αύξηση θα είναι της τάξης του 7-12%, ποσοστό που ανέρχεται σε 5 με 10 ευρώ και θα αφορά τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, δηλαδή τις πάγιες χρεώσεις που πληρώνουμε για καλώδια, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας κτλ.
Το ζήτημα που τίθεται αυτή την ώρα είναι αν θα υπάρξουν νέες επιδοτήσεις και πώς αυτές θα δοθούν στους πολίτες.
Τρία είδη τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος από το 2024
Ο κ. Μακρίδης είπε μεταξύ άλλων πως από το 2024 θα υπάρξουν αλλαγές και στα είδη των τιμολογίων, τα οποία θα χωρίζονται σε τρία, αυτά της σταθερής τιμής ενός μήνα, της σταθερής τιμής για μεγαλύτερη διάρκεια και της μεταβλητής τιμής.
Νέες αυξήσεις και στις τιμές τροφίμων από Σεπτέμβρη
Την ίδια ώρα, οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν και άλλο και σε άλλα βασικά προϊόντα, καθώς, από Σεπτέμβρη είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα. Πρώτη στη λίστα είναι η ζάχαρη, της οποίας η ανατίμηση, από τον Ιούλιο του 2021 μέχρι και τον Ιούλιο του 2023, φτάσει το 64%. Σε υψηλές θέσεις βρίσκονται επίσης το ελαιόλαδο (51%), οι πατάτες (46%), το αλεύρι, τα δημητριακά (39%) και το ψωμί (32%). Μάλιστα, με δεδομένο ότι παρατηρούνται ελλείψεις στην ευρωπαϊκή αγορά, υπάρχουν επιπλέον φόβοι για το ελαιόλαδο.
Όσον αφορά το market pass, θα υλοποιηθεί το φθινόπωρο και θα είναι η άμεση εισοδηματική ενίσχυση για το διάστημα από τον Ιούλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο. Εξετάζεται ωστόσο το ενδεχόμενο να υπάρξει παράταση λόγω των πληροφοριών για περαιτέρω ακρίβεια. Το Υπουργείο Ανάπτυξης διαβουλεύεται με εταιρείες του κλάδου ενώ έχουν ενεργοποιηθεί πλαφόν στις τιμές χονδρικής. Το ζητούμενο είναι οι εταιρίες τροφίμων να έχουν εκπτώσεις άνω του 5%.