Νέα λειτουργία που λανσάρουν βρετανικές τράπεζες επιτρέπει σε πελάτες να χρησιμοποιούν τη φωνή ή το δακτυλικό τους αποτύπωμα για να έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό τους λογαριασμό
Περισσότεροι από δεκαπέντε εκατομμύρια πελάτες των τραπεζών HSBC και First Direct της Βρετανίας, που χρησιμοποιούν την υπηρεσία των τραπεζών μέσω κινητού τηλεφώνου, πρόκειται να δεχτούν μια πρωτοποριακή προσφορά για να γλιτώσουν από το μαρτύριο, που δεν είναι άλλο από το να μην ξεχάσουν τον κωδικό PIN του λογαριασμού τους.
Οι πελάτες θα μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στο λογαριασμό τους μέσω της ταυτοποίησης της φωνής τους ή του δακτυλικού τους αποτυπώματος. Πρώτη θα λανσάρει την καινοτομία η First Direct τις επόμενες εβδομάδες και θα ακολουθήσει και η HSBC το ερχόμενο καλοκαίρι. Η εφαρμογή του δακτυλικού αποτυπώματος είναι ήδη διαθέσιμη και από τις δυο τράπεζες, σε όλους τους κατόχους συσκευών Apple (iPhone, iPad).
Η εταιρία Nuance Communications έχει αναλάβει να χειριστεί τη δύσκολη δουλειά της επιτυχημένης επιβεβαίωσης της φωνής του εκάστοτε πελάτη, διασφαλίζοντας τη διασταύρωση της χροιάς, μέσω 100 διαφορετικών μηχανών αναγνώρισης, που θα εξετάζουν στοιχεία όπως η ταχύτητα ομιλίας, το ρυθμό, την προφορά αλλά και φυσικά χαρακτηριστικά, αλλά και φυσικά χαρακτηριστικά όπως το σχήμα του λάρυγγα, τις φωνητικές οδούς και τις ρινικές οδούς.
[ad id=”6783″]
Οι πελάτες που θα εγκριθούν για την χρήση αυτής της υπηρεσίας, θα πρέπει να καταχωρήσουν τη «φωνητική υπογραφή» τους κι έτσι δεν θα χρειάζονται πλέον το PIN.
Αυτό θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στη Βρετανία και σύμφωνα με μελέτες θα αποβεί σωτήριο για κάποιους, καθώς το 38% των Βρετανών, τείνουν να χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό στον τραπεζικό τους λογαριασμό, όπως και σε άλλες εφαρμογές και ιστοτόπους, ενώ το 55% εξαιρετικά σπάνια αλλάζει κωδικούς.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της First Direct τόνισε ότι η φωνή και το δακτυλικό αποτύπωμα, είναι μοναδικά σε κάθε άνθρωπο και η καινοτομία που προωθούν, σκοπεύει στο να καταστήσει την «κλοπή» του λογαριασμού, σχεδόν αδύνατη.