X
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
More

    Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ

    Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ

    Ολοκληρώθηκαν οι τυπικές διαδικασίες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και από την παραχωρησιούχο εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης που αφορά το κεντρικό και μεγαλύτερο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από το Ηράκλειο έως τα Χανιά.

    Η υπογραφή της σύμβασης έχει προγραμματιστεί για σήμερα και σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας φάσης υλοποίησης του έργου, το οποίο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες οδικές παρεμβάσεις στη χώρα.


    Το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην έκδοση απόφασης για τη δέσμευση χρηματοδότησης ύψους 693 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 200 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και 493 εκατ. ευρώ από εθνικούς δημόσιους πόρους, προκειμένου να καλυφθεί η χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί η διάθεση επιπλέον ποσού 99 εκατ. ευρώ σε μεταγενέστερο στάδιο, για την κατασκευή του υποέργου Κίσσαμος – Χανιά, το οποίο περιλαμβάνει και τον ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης του ΒΟΑΚ με την οδό προς το Αεροδρόμιο Χανίων.

    Από την πλευρά της παραχωρησιούχου εταιρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ολοκληρώθηκαν οι αναγκαίες εγκρίσεις για τη σύναψη συναλλαγής μεταξύ των δύο εταιρειών ειδικού σκοπού που έχουν συσταθεί για την υλοποίηση και λειτουργία του έργου. Η σχετική Σύμβαση Λειτουργίας και Συντήρησης υπεγράφη μεταξύ της «Δικταίον Λειτουργία» και της «Δικταίον Παραχωρήσεις», με την πρώτη να αναλαμβάνει τις υπηρεσίες λειτουργίας και συντήρησης έναντι ποσού 18,6 εκατ. ευρώ για την περίοδο μελετών και 347,8 εκατ. ευρώ για την περίοδο λειτουργίας. Τα ποσά έχουν υπολογιστεί με τιμές βάσης τον Ιανουάριο του 2023 και περιλαμβάνουν τον ΦΠΑ και την προαίρεση.




    Η διάρκεια της παραχώρησης ορίζεται σε 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε προβλέπονται για την περίοδο μελετών και κατασκευών. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χιλιομέτρων, αποτελεί τον βασικό κορμό του ΒΟΑΚ και περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης, σειρά ανισόπεδων κόμβων και σήραγγες.


    Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ και καλύπτεται μέσω δημόσιας χρηματοδότησης και επένδυσης από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Πηγή

    Ακολουθήστε μας στο Google News για να μαθαίνεις όλες τις ειδήσεις απο Ελλάδα και όλο τον Κόσμο
    Newsroom
    Newsroomhttp://refreshnews.gr/
    Ενημέρωση | Ψυχαγωγία |Στείλε μας το άρθρο σου στο info@refreshnews.gr

    ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    spot_img

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ