TikTok: Το ατελείωτο σκρολάρισμα αυξάνει την πλήξη – Τι δείχνει νέα έρευνα
Μια μελέτη από το Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου του Τορόντο Σκάρμπορο δείχνει ότι η ψυχαναγκαστική παρακολούθηση σύντομων βίντεο σε πλατφόρμες όπως το TikTok αυξάνει την πλήξη των χρηστών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του BFMTV, αν περνάτε τον χρόνο σας κάνοντας ατελείωτο scrolling στο TikTok ή στο Instagram, τότε αυτό θα μπορούσε να εντείνει την πλήξη σας. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται μια μελέτη από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Τορόντο Σκάρμπορο, που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα (19/8).
Πηγή φωτογραφίας: Freepik
Τι έδειξε η έρευνα για το ατελείωτο σκρολάρισμα
Ειδικότερα, σύμφωνα με τους ερευνητές, η ψυχαναγκαστική παρακολούθηση σύντομων βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα και οι λειτουργίες fast forward αυξάνουν την πλήξη μεταξύ των χρηστών. Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι επιστήμονες ζήτησαν από περισσότερους από 1.000 συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν σύντομα βίντεο και στη συνέχεια να παρακολουθήσουν ένα μόνο βίντεο διάρκειας άνω των 10 λεπτών. Μάλιστα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν μπορούσαν να παραλείψουν αποσπάσματα ή να αυξήσουν την ταχύτητα της προβολής των βίντεο. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι αισθάνονταν «πιο ικανοποιημένοι και βαριόντουσαν λιγότερο», όταν παρακολουθούσαν βίντεο με μεγάλη διάρκεια.
«Τα σύντομα βίντεο και οι λειτουργίες fast forward μπορούν να κάνουν το περιεχόμενο των διαδικτυακών βίντεο να φαίνεται χωρίς νόημα. Οι άνθρωποι δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν ή να καταλάβουν τι παρακολουθούν», δήλωσε η Κέιτι Ταμ, ερευνήτρια στο Πανεπιστημίου του Τορόντο Σκάρμπορο και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Experimental Psychology, και ανέφερε σε σχετική δήλωσή της: «Ακριβώς όπως πληρώνοντας για μια πιο καθηλωτική εμπειρία σε έναν κινηματογράφο, η ευχαρίστηση θα ερχόταν από το να βυθιστείς σε ένα μεγάλο βίντεο αντί να παρακολουθείς ένα πλήθος περιεχομένου σε υψηλή ταχύτητα».
Στο TikTok, στο YouTube ή στο Instagram, το σύντομο περιεχόμενο είναι όλη η μόδα. Ως απόδειξη, η Alphabet, δηλαδή η μητρική εταιρεία της Google και του YouTube, διαβεβαιώνει ότι δύο δισεκατομμύρια χρήστες παρακολουθούν Shorts στο Youtube κάθε μήνα.
Από την πλευρά του, το TikTok ισχυρίζεται ότι έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως. Ενώ το TikTok οφείλει την επιτυχία του στα σύντομα βίντεο, το κοινωνικό δίκτυο έχει έκτοτε αυξήσει σημαντικά τη διάρκεια των βίντεο στην πλατφόρμα. Είναι πλέον δυνατή η κοινοποίηση περιεχομένου διάρκειας 30 λεπτών ή ακόμη και μιας ώρας για ορισμένους χρήστες.