Προσοχή: Spoilers από το τρίτο επεισόδιο του “The Last of Us”
Το τρίτο επεισόδιο του “The Last of Us” του HBO σηματοδότησε τη μεγαλύτερη απόκλιση από το υλικό πηγής του, χαρίζοντας μια νέα πτυχή στους δευτερεύοντες χαρακτήρες Bill και Frank και αλλάζοντας την ιστορία τους με τον πιο δραστικό – και πιο οδυνηρό – ρομαντικό τρόπο.
Στο παιχνίδι, ο Bill και ο Frank παρουσιάζονται ως “partners”, αν και ποτέ δεν έγινε σαφές αν ήταν απλώς σύντροφοι στην επιβίωση της αποκάλυψης ή ρομαντικοί σύντροφοι. Αφού κουράστηκε από τη συμπεριφορά του Bill ο Frank εγκαταλείπει αυτόν και τον Λίνκολν, την πόλη στην οποία πέρασαν 20 χρόνια μαζί. Η ιστορία του Frank έχει τραγικό τέλος, καθώς αυτοκτονεί αφού μολυνθεί και αφήνει ένα σημείωμα στον Bill που γράφει: “Υποθέτω ότι είχες δίκιο. Το να προσπαθήσω να φύγω από αυτή την πόλη θα με σκοτώσει. Βέβαια και πάλι καλύτερα από το να περάσω άλλη μια μέρα μαζί σου”.
Αλλά η σειρά το αλλάζει σχεδόν εντελώς, αφήνοντας για λίγο την Ellie και τον Joel ώστε να μας δώσουν ένα επεισόδιο αφιερωμένο στην αφήγηση της ιστορίας αγάπης του Bill και του Frank. Αφηγείται τη σχέση τους από την αρχή μέχρι το τέλος, η οποία ξεκινά αφού ο Bill (που υποδύεται εδώ ο Nick Offerman) βρίσκει τον Frank (Murray Bartlett) κολλημένο σε μια από τις παγίδες του και τελειώνει με τον Frank να αποφασίζει να δώσει τέλος στη ζωή του. Αλλά δεν είναι επειδή είχε μολυνθεί. Είναι επειδή υποκύπτει σε μια ανίατη ασθένεια και επιλέγει να αφήσει αυτόν τον κόσμο πίσω, με τους δικούς του όρους. Ζητάει από τον Bill βάλει στο ποτήρι του υπνωτικά χάπια και ο Bill το κάνει… φτιάχνοντας και στον εαυτό του ένα “δήλητηριασμένο” ποτήρι κρασί, καθώς δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή χωρίς τον αγαπημένο του.
Πριν συμβούν όλα αυτά, η σειρά μάς δίνει μια ματιά στη σχέση τους όλα αυτά τα χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των πιο ρομαντικών στιγμών τους και των ρεαλιστικών απογοητεύσεων κάθε ρομαντικής σχέσης 20 χρόνων μέσα στην αποκάλυψη. Ο Showrunner, Craig Mazin, και ο δημιουργός και εκτελεστικός παραγωγός του παιχνιδιού, Neil Druckmann, μίλησαν στο IGN για το επεισόδιο, εξηγώντας γιατί επέλεξαν να πουν μια ιστορία για δύο ανθρώπους που βρήκαν την αγάπη σε ένα απελπιστικό μέρος.
“Όταν φτάσαμε σε αυτό το κομμάτι της σεζόν, ο Craig ανέφερε ένα πραγματικά ενδιαφέρον σημείο… υπάρχουν πολλά παραδείγματα που τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους ανθρώπους, και συχνά αυτά είναι στοχασμοί και προειδοποιητικές ιστορίες για τον Joel του τι πρόκειται να χάσει”, λέει ο Druckmann.
“Αλλά κατά κάποιο τρόπο, εξακολουθεί να είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι για τον Joel, ειδικά μετά τον χαμό της Tess στο τέλος του [Επεισοδίου 2]. Στην τηλεοπτική σειρά μπορούσαμε να αφήσουμε την οπτική του κύριου ήρωά μας, που στο παιχνίδι είμαστε αναγκαστικά με τον Joel ή την Ellie. Εδώ, μπορούσαμε να δούμε τι συνέβη με τον Bill στην εξάπλωση της πανδημίας. Και μετά πώς ήταν να γνωρίσει τον Frank και να ερωτευτεί τον Frank και να γεράσει με τον Frank, και μετά τον πλήρη κύκλο μιας σχέσης και να ζεις μαζί με κάποιον και να βιώνεις απώλεια, αλλά η απώλεια ήταν γεμάτη με την ευτυχία του να έχεις ζήσει μια ζωή γεμάτη αγάπη”.
“Νομίζω ότι είναι ένα χαρούμενο τέλος”, προσθέτει ο Mazin. “Νομίζω ότι έχουμε την τάση να βλέπουμε τον θάνατο ως αποτυχία, ειδικά όταν μιλάς για ένα βιντεοπαιχνίδι. Εκεί είναι κυριολεκτικά αποτυχία. Και για τη σειρά μας μέχρι στιγμής, υπήρξαν κάποιες βάναυσες στιγμές όπου ο Joel απέτυχε ή τουλάχιστον σκέφτεται ότι απέτυχε με την κόρη του, με την Tess, και σίγουρα αισθάνεται αυτό το βάρος τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος αυτού του επεισοδίου”.
Σημειωτέον, ο Joel και η Ellie βρίσκουν ένα σημείωμα όταν φτάνουν στο σπίτι του Bill και του Frank στο Λίνκολν μετά τον θάνατο τους, αλλά δεν είναι σαν το εκδικητικό σημείωσα του Frank στο παιχνίδι. Αντίθετα, είναι από τον Bill, και παρακινεί τον Joel με έναν τρόπο που είναι σημαντικός για την πορεία της σειράς.
Εκτός από μια ασυνήθιστα ελπιδοφόρα ματιά στον ζοφερό κόσμο του “The Last of Us”, το Επεισόδιο 3 είναι σημαντικό και για έναν άλλο λόγο: είναι η μεγαλύτερη αλλαγή από το αρχικό υλικό μέχρι σήμερα. Δεν είναι η μόνη αλλαγή, αλλά μας δίνει ένα μεγάλο επεισόδιο ιστορίας που δεν υπήρχε στο παιχνίδι.
Ο Druckmann εξηγεί ότι ποτέ δεν προσεγγίζουν τις αλλαγές τους από την προοπτική του “εντάξει, ήρθε η ώρα να εκπλήξεις πραγματικά τους ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το παιχνίδι”. “Είναι περισσότερο σαν, πού βρισκόμαστε με την ιστορία και ποιο είναι το καλύτερο κεφάλαιο που θα μπορούσαμε να πούμε αυτή τη στιγμή που θα μιλήσει για τα θέματα της αγάπης και θα βοηθήσει να αυξηθούν τα ρίσκα για το τι πρόκειται να κερδίσουν ή να χάσουν ο Joel και η Ellie εάν πετύχουν ή αποτύχουν στο ταξίδι τους; Αυτή ήταν η αρχή”.
“Και μετά είχαμε κάποια πρώιμη συζήτηση γιατί θέλαμε να δούμε τον Frank γιατί είχαμε αυτή την ευκαιρία να επιστρέψουμε σε αυτό, αλλά μετά ο Craig ήρθε σε μένα με μια αρκετά πλήρη εικόνα του πώς θα μπορούσε να μοιάζει αυτή η ιστορία και την αγάπησα”, συνεχίζει.
Ο Druckmann παραδέχεται ότι μπορεί να έλεγε “όχι” σε τέτοιου είδους αλλαγές στους χαρακτήρες του πριν από μερικά χρόνια, αλλά “νομίζω ότι μιλάει για το είδος της διαδικασίας που έχουμε ο Craig κι εγώ, η οποία ήταν πάντα ανοιχτή σε νέες ιδέες και μετά αξιολογούμε και μετά το αναλύουμε στο σπίτι. Πώς επηρεάζει το υπόλοιπο της ιστορίας; Είμαστε καλύτεροι σε αυτή την εκδοχή της ιστορίας, σε αυτό το άλλο μέσο ή είμαστε χειρότεροι; Και αυτή ήταν μια τόσο όμορφη ιστορία. Ήταν πολύ εύκολο για μένα να πω, ‘Ας το κάνουμε. Ακούγεται υπέροχο'”.